
Több, mint tíz éve vezeti a Coca- Cola a világ legértékesebb márkáinak a listáját, de az idén leszorult a dobogó legalsó fokára. Az Omnicom Groiphoz tartozó Interbrand idei listájának élén az Apple áll, amely valóban egy hatalmas változást jelent. 2000 óta minden évben nyilvánosságra hozzák ezt a listát, amelyet folyamatosan csak a Coca- Cola vezetett.
A sorozat idén megtört, a márkák mögött álló vállalatok pénzügyi teljesítménye alapján határozzák meg a sorrendet, így az Apple elsősége csak idő kérdése volt. Két évvel ezelőtt még csak a nyolcadik helyen volt, míg a tavalyi évre feljött a képzeletbeli dobogó második fokára. A szakértők nem kevesebb, mint 98,3 milliárd dollárra értékelték az Apple-t, amely a tavalyhoz képest 28%-os növekedést jelent.Ezzel egyidőben a Coca-Cola csak két százalékkal erősödött, amely szintén nem kevesebb, mint 79,2 milliárdot ér. Mindez természetesen idén csak a harmadik helyre volt elegendő, ugyanis a Google két helyet előre lépve a második pozícióba lépett. A lista első helyein lévő cégek olyan termékeket kínálnak, amelyek megváltoztatják az emberek mindennapi szokásait, befolyásolják azt, hogy miként kommunikálnak, mit vásárolnak.
A legnépszerűbb közösségi oldal is több helyet lépett előre, a 69. helyről az 52. helyre jött fel. Természetesen nagy buktatók is voltak az idei évben, például a BlackBerry komoly veszteségei miatt ki is maradt a listából. Ugyanebbe a helyzetbe került a Nokia is, amely egy év alatt a 19. helyről az 56. helyre szorult vissza.