
John Mueller Google munkatárs a néhány nappal ezelőtti hivatalos tájékoztatón nyilatkozta, hogy a PageRank ellenőrzés vége immár nyilvános, így ezt az értéket lassan el is felejthetjük. Azt már sejteni lehetett, hogy a nagyközönség felé publikált PageRank értéknek túl sok jelentősége nem lesz az elkövetkezőkben, mivel a legutóbbi frissítés is tavaly december elején volt, szemben az addigi nagyjából negyedévenkénti frissítéssel.
Ha valóban ránk köszöntött a PageRank ellenőrzés vége, akkor egy újabb stratégiaváltás következik be a keresőoptimalizálásban, és azok, akik eddig kifejezetten a PageRank értéket vették alapul egy oldalról kapott vagy adott link értékének megállapításában, a későbbiekben nagyot csalódhatnak.
Ugyanis borítékolható, hogy ezek után – amennyiben valóban nem lesz több PageRank frissítés – másképp alakulnak majd a helyezések, és akár az is előfordulhat, hogy az előzőekben magas PageRank értékről kapott, ám egyéb mérőszámok tekintetében gyenge linkekkel támogatott oldalak helye is meginog a Googleban.
Emellett számolni kell a link és reklámértékesítés piaci átalakulásával is, hisz egy magas PageRank értékű linket ideig-óráig el lehet adni még a laikus felhasználóknak, ám az eredmény esetleges elmaradása előbb-utóbb feltűnik majd.
Ezzel szemben egy komplexebb mutatószám lehet a megoldás kulcsa a jövőben, ami egy weboldal értékét meghatározhatja. Ezek a mutatószámok sokfélék, és meg lehet, így sem tudunk 100%-os pontosságot ígérni az oldal link erejére vonatkozóan, ám mivel ezek folyamatosan frissülő adatok, nyílván sokkal értékelhetőbbek lesznek, mint a jövőben „bebetonozódni” látszó PageRank érték.