Ahhoz, hogy egy cég apró ajándékokat adjon, nem kell különösebb apropó. Attól függően, hogy mivel foglalkozik, mindig meg lehet nevesíteni valamilyen okot az ajándékozásra. Egyszerűen az eladások során vagy a szolgáltatás mellé lehet adni valamilyen apróságot.
A szóróajándék a figyelmesség kifejezése az üzletfelek felé és a leggyakrabban kellemes meglepetésként hat azokra, akik kapják. A különféle tollak, öngyújtó, ceruzahegyező és egyéb apróságnak a legtöbben örülnek, hiszen szükséges tárgyak. Ezért semmiképp sem elfecsérelt az idő, amit egy cég a szóróajándék kiválogatásra szán.
Időbe kerül megtalálni a megfelelő darabokat. Mindenki ismeri a jelenlegi üzletfeleit, tehát valamelyest tudja, hogy kinek mit adhat. Nincs annál bosszantóbb, mint olyan dolgokat kapni, amelyek rövidesen a kukában landolnak, mert semmi szüksége az embernek rájuk.
Viszont, ennek az ellentéte nagyon is jellemző, ha bármilyen apróságot is kap az ember, amit be tud illeszteni a használati tárgyak közé, akkor a kapott szóróajándék telitalálat.