Mi a tartalommarketing és miért van rá szükség?

Mi a tartalommarketing?
Mi a tartalommarketing?

A content marketing kifejezés minden weboldallal (is) rendelkező cégnek ismert fogalom. Na de, hogy mi a tartalommarketing valójában és mi a közvetlen haszna a cégnek, azzal nincs mindenki teljesen tisztában. Pedig a szakértők szerint nagyon is lényeges egy vállalkozás növekedése szempontjából és a látogatók bevonzása céljából szakszerűen foglalkozni azzal, hogy milyen tartalmak kapjanak helyet egy weboldalon. Mire jó és pontosan mi a tartalommarketing tulajdonképpen? Ennek a kérdésnek a megválaszolásához legelőször azt tegyük tisztába, hogy miről van szó tulajdonképpen!

Ez a kifejezés valójában azt a folyamatot takarja, amikor egy honlapon, annak témájába vágó szövegek, tanulmányok, fényképek, grafikák jelennek meg. Jó esetben ezek mind azért kerülnek fel egy oldalra, hogy megfelelő információval szolgáljanak a felhasználóknak. Célja nemcsak az, hogy bevonzza a látogatókat, hanem újabb érdekes és főként értékes tartalmak kínálásával bizalmi viszonyt építsen a felhasználókkal. Tehát, mi a tartalommarketing sikerének kulcsa? A marketinget sokan egyenesen a reklámmal azonosítják.

Az általunk boncolgatott téma végcélja is tulajdonképpen az, hogy vásárlásra buzdítsa a látogatót, de sokkal indirektebb módon. Azt is ki kell hangsúlyozni, hogy a mi a tartalommarketing jelentősége, ami sokkal több sima bloggnál és néhány bejegyzésnél a közösségi oldalakon. A tartalomépítés tudatosan kell történjen, ha valóban azt várjuk, hogy a cégünk épülésére váljék. A kulcsszavakra jól felépített, érdekes és értékes szövegírás, lehetőleg saját fényképek, grafikák, jól irányzott belső linkek, mind olyan elem, ami a tartalommarketing lényegét teszi ki. Mint minden, a content marketing is akkor váltja be a hozzá fűzött reményeket, mivel kidolgozott folyamat mentén valósul meg.

A „majd írunk valamit, csak legyen cikk a weboldalon” hozzáállással, sajnos nem valósulnak meg az elképzelések. Mi a tartalommarketing révén azt akarjuk elérni, hogy a látogatókban érdeklődés ébredjen a szolgáltatásunk iránt, így jóval könnyebben tudjuk majd elérni, hogy a jövőben ügyfél váljon az érdeklődőből. A keresőoptimalizálás szabályszerűségeit követve és szem előtt tartva, nyert ügyünk lehet! Azt a kutatások is alátámasztják, hogy a mi tartalommarketing helyes folyamata, ugyanis több mint 50 százalékkal kerül kevesebbe a hagyományosnál, mégis háromszor több értékesítési lehetőséget generál. Természetesen ez jelentős mennyiségű munka, idő és szakértelem árán valósítható meg, éppen ezért a marketingszakma ezen ágával is nagyon sokan foglalkoznak. Érdemes szakértőkre bízni az ügyet, mert megtérül!

A weboldal használatának folytatásával Ön elfogadja a cookie-k használatát További információk

A cookie beállítások ezen a weboldalon "cookie-k engedélyezve" beállításon vannak, hogy a lehető legjobb böngészési élményt nyújthassuk Önnek. Ha Ön folytatja ennek a weboldalnak a használatát anélkül, hogy megváltoztatná a cookie beállításokat, vagy az alábbi "Elfogadom" gombra kattint, akkor Ön hozzájárul a fentiekhez.

Bezárás